Gilde schoenmakerij

Zitten jouw schoenen niet lekker of zijn ze kapot? Gooi ze dan niet weg, maar breng ze naar de schoenmaker en laat ze repareren. Deze schoenmaker kan vaak meer dan jij denkt. Het is niet alleen goed voor jouw portemonnee, maar ook voor het milieu. Geef ook jouw schoenen een 2e leven!
Schoenreparatie is een vak op zich dat door vakmensen uitgeoefend dient te worden. Peter Satijn is gespecialiseerd in het repareren van allerlei soorten schoenen. Bovendien kun jij ervan uitgaan dat onze reparaties uitsluitend worden uitgevoerd met kwaliteitsmaterialen.

Openingstijden

  • Maandag Gesloten
  • Dinsdag 09:00 - 17:00 uur
  • Woensdag 09:00 - 17:00 uur
  • Donderdag 09:00 - 17:00 uur
  • Vrijdag 09:00 - 17:00 uur
  • Zaterdag 09:00 - 17:00 uur
  • Zondag Gesloten

Adres

Kleuvenstee 23
9403 LS Assen
Tel: 0592 379007

Peter Satijn (62) wilde als kind groenteboer worden tot hij later ontdekte dat het schoenmakersvak hem helemaal op zijn lijf geschreven is. Met zijn zaak ‘Gilde Schoenmakerij Marsdijk’ is hij inmiddels een begrip in Marsdijk. ‘Elk schoen is uniek en vereist een passende behandeling. Je kan mijn zaak wel een beetje een  dokterspraktijk voor de schoenen in Marsdijk noemen’, lacht Peter.

 

Ooit begon Peter zijn schoenmakerscarrière in de binnenstad van Assen waar zijn pleegvader een schoenmakerij had. Dat zijn oude klanten uit de stad nog steeds naar hem toekomen, doet hem veel. ‘Als schoenmaker draag ik het keurmerk ‘Gilde’. Dat betekent dat ik sta voor kwaliteit en kennis van de ambacht. Voor mij is dan ook geen enkele schoen hetzelfde en daarom verdient iedere reparatie de nodige aandacht. Ik doe er bovendien alles aan om de juiste oplossingen voor klanten te vinden; of het nu gaat om een ‘gewone’ reparatie van een zool of het passend maken van een laars, ik kom er bijna altijd uit. Ik zeg dus niet snel ‘nee’, maar ben ik wel altijd eerlijk. Het belangrijkste vind ik dat de klant plezier heeft van de reparatie. Dat staat bij mij als schoenmaker bovenaan.’

 

‘Je kan wel zeggen dat ik net wat verder ga om de klant tevreden te stellen. Dit wordt gewaardeerd en ik denk dat de klanten daarom bij mij terug blijven komen. Ik vind de loyaliteit die ik nog dagelijks van klanten ontvang het mooiste wat er is. Dat zorgt ervoor dat ik al zevenenveertig jaar lang met plezier naar mijn werk ga.’